Thursday, June 23, 2011

apakah respon anda bila ada insan yg anda tegur sbb buat perkara non-baik dia jeling sedas dan marah2? dan dia cakap, "ko peduli apa, kubur asing."

apakah respon anda bila ada insan yg anda tegur sbb buat perkara non-baik dia jeling sedas dan marah2?dan dia cakap, "ko peduli apa, kubur asing."

Answer here

2 comments:

  1. alhamdulillah..lepas tanggungjawab..next,antara dia dengan Allah pula.

    ReplyDelete
  2. Ye, betul kata akhi saiful..tugas kita hanya sampaikan. Respon yang diberikan itu sama ada dalam keadaan positif atau negatif, terima atau perli, itu menunjukkan dia sudah menerima kita. Jadikan itu sebagai jambatan untuk kita berhubung. Tapi kalau kita pulak rasa kecil hati, pandang rendah padanya, bermakna teguran kita itu belum ikhlas lagi. Jadi pada pendapat saya, teruskan teguran dan nasihat tapi sertakan nasihat dan teguran itu dengan penuh kasih sayang. Hanya kita yang mengetahui isi hati kita.Wallahu Alam..-Naz

    ReplyDelete


Ahlan Wasahlan ke Blog Rasmi Islamic Friendship Society
Kolej Sains Kesihatan Bersekutu Sg. Buloh


Ya Allah, ikatkanlah hati-hati kami untuk berkasih sayang kerana Engkau dan satukanlah hubungan hati ini sehingga ke akhir hayat kami. Ya Allah, permudahkanlah urusan dunianya agar mudah pula urusan akhiratnya. Teguhkanlah hati kami dan himpunkanlah kami menjadi hamba-hamba Mu yang taat kepada Mu. Ameen ya Rabb.

Photobucket